یاسین رامین کیست؟ + حواشی آبیِ آسِمون برگزاری مراسم بزرگداشت فردوسی بزرگ در مشهد، فردا (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) خوش نویسی؛ حس بی پایان نگارش قلم روی کاغذ زینب رفیعی بازیگر نقش نورا در سریال رخنه کیست؟ هم افزایی هنر سنتی و مدرن در بازنمایی شاهنامه آجر‌هایی برای عمارت خیالی فردوسی و فرهنگ پرسشگری معرفی برگزیدگان پانزدهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی «امتزاج» به جشنواره پونای هند می‌رود نشان فردوسی به حماسه‌گران منتخب حوزه پژوهش اهدا می‌شود زمان پخش و بازپخش سریال «هفت‌سر‌اژد‌ها» «سیاره میمون‌ها» صدرنشین گیشه جهان اختصاص بودجه میلیاردی برای ساخت دفاتر سینمای جوان در شهرستان‌ها برگزاری جشن ۱۰۰سالگی برای اسکار پخش فیلم «ناظر» به مناسبت ولادت امام‌رضا (ع) + زمان اکران آنلاین بازدید رایگان از آرامگاه‌ شاعران در ۲۵ اردیبهشت، روز بزرگداشت فردوسی + جزئیات شعر رضوی مستلزم اندیشه، خیال، احساسات و آرایه‌های ادبی فراوان است صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
سرخط خبرها

مراسم تشییع پیکر زنده یاد رضا داوودنژاد برگزار شد + عکس و فیلم

  • کد خبر: ۲۲۰۲۷۷
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹
مراسم تشییع پیکر زنده یاد رضا داوودنژاد برگزار شد + عکس و فیلم
مراسم تشییع پیکر زنده یاد رضا داوودنژاد بازیگر سینما و تلویزیون با حضور مردم و هنرمندان برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مراسم تشییع پیکر زنده یاد رضا داوودنژاد امروز شنبه ۱۸ فروردین ماه از مقابل خانه سینما با حضور جمعی از هنرمندان برگزار شد.

این مراسم با اجرای کامران ملکی آغاز شد که وی در ابتدا بیان کرد: رضا از تبار خانواده بود اگر بخواهیم خانواده را در سینما مثال بزنیم او از تبار خانواده بود. خانواده امروز درباره رضا صحبت می‌کنند و امیدواریم امروز مراسمی در شان او داشته باشیم.

آغاز مراسم تشییع پیکر زنده یاد رضا داوودنژاد + عکس و فیلم

شاهرخ بدیعی پدر همسر رضا داوودنژاد به عنوان آغازگر مراسم در سخنانی گفت: برای من داغدار اگرچه سخت، اما مایه مباهات است که در چنین جمعی در کنار یاران یکدل سخن بگویم. سوگ نامه ام درباره هنرمندی ارجمند، دامادی پرمهر همچون فرزند، همسری پرمهر است. توانم اندک است و بغض و اندوه گلویم را می‌فشارد. درباره جان جانان سخن گفتن راحت است، چون مردم او را با چهره همیشه خندانش حتی در روز‌های بیماری می‌شناختند و می‌ستودند و البته سخت است، چون در صورت با صداقتش کرامت و نگاهی پر از مهر و عشق به زندگی و همیاری جا گرفته بود که نمی‌شود در چنین مجالی از آن درگذشت.

بدیعی اضافه کرد: اسطوره زندگی او پدر بود و عشق پایدارش تا دم پرواز به همسرش غزل. در طول ۱۵ سال همبستگی اش با ما حتی یک بار خشمش را ندیدیم و برای همه ما یاوری بی منت و یاری رسانی ارزشمند بود و در مقابل سختی‌های زندگی سر خم نمی‌کرد.

آغاز مراسم تشییع پیکر زنده یاد رضا داوودنژاد + عکس و فیلم

وی در پایان سخنانش از حضار درخواست کرد به احترام زنده یاد داوودنژاد بایستند و یک دقیقه سکوت کنند.

حال و هوای هنرمندان در مراسم خاکسپاری رضا داودنژاد

تعداد بازدید : 952

مونا داوودنژاد در ادامه پشت تریبون قرار گرفت و گفت: هرگز فکر نمی‌کردم روزی اینجا به خاطر رضای عزیز بایستم. مصایب ما حتی قبل از فیلم «مصایب شیرین»، شیرین بود، چون رضا شیرین بود. اطمینان دارم همه شما از رضا خاطرات شیرینی به یاد دارید.

پژمان بازغی رییس انجمن بازیگران سینمای ایران در ادامه در سخنانی عنوان کرد: به خانواده داوودنژاد عزیز و خانواده بدیعی تسلیت عرض می‌کنم. از روزی که خبر را شنیدم فکر می‌کنم چه موضوعی پیدا کنم برای صحبت، اما چیزی بیش از اینها که گفته شد، نیست. رضا عاشق زندگی بود و شیرین بود و چه حیف که برای او از فعل بودن استفاده می‌کنیم.

در بخشی دیگر سجاد سپهری زاده پسرعمه رضا داودنژاد گفت: رضا دردانه خانواده بود و وقتی اسم او می‌آید کلی خاطره به یاد همه می‌آید. رضا خیلی قبل‌تر از بیماری قوی بود و تنها درسی که از او میتوانم بگیرم همین قوی بودن است.
او از خانه سینما و معاونت سینمایی برای همراهی ها در برگزاری مراسم قدردانی کرد.

پیکر رضا داودنژاد بر شانه‌های هنرمندان

تعداد بازدید : 739


علی دهکردی مدیرعامل خانه سینما نیز در آخر بیان کرد: خانواده سینمای ایران امروز در برابر خانواده‌ای که برای سینما بوده عزادار و تسلیت‌گو است و از طرف تمام صنوف تسلیت میگویم. امیدوار باشیم که در سال جدید روزهای بهتر و سینمای پرشورتری داشته‌ باشیم. همچنین آرزو میکنم که به یاد رضا داودنژاد فیلمهای بعدی آقای داودنژاد را ببینیم.

بهمن فرمان‌آرا، داریوش فرهنگ، ابوالحسن داودی، آیدا پناهنده، همایون اسعدیان، منوچهر شاهسواری، مازیار میری، یوسف تیموری، منیژه  حکمت، محمد کارت، فائزه عزیزخانی،حسن معجونی، مه لقا باقری، فرزاد حسنی، علیرضا تابش، حجت‌الله ایوبی از جمله حاضران در این مراسم بودند.

اشک های یوسف تیموری مراسم یادبود رضا داوودنژاد

تعداد بازدید : 748
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->